Basura

Basura
Katulad ng basura. ako ay itinapon ng aking totoong magulang. Ngunit mayroon tayong kasabihan na sa bawat basura ay may nakatagong kayamanan, at iyon ang aking ipinagmamalaki, sapagkat, narito sa aking mga kamay ang kumikinang na Diploma....ang Diploma mula sa isang Ibinasura.

Tuesday, February 1, 2011

Responsibilidad Ta

Ako gid ang naurungan mga kaabyanan
Nadula ang kulba nga akon nabatyagan
Sang makita ko ang mala- Adonis kag mala- Venus nga kaanyagan
Nga mga hurado nga yari sa akon atubangan.

Daw sa indi ako makapati sa subong nga tinion
Yari ako nagatindog agud magpaalintun
Sang isa ka panagupnop halin sa isa ka pamatan-un
Nga kaangay sang kabalyero nga nagabanaag sa kagab- ihon.

Yari naman kita subong sa isa ka kadam an
Agud husayon ang isa ka palaligban
Natuhoy sa gakalatabo sa sining Dutang Ginakahamut- an
pagtaas sang balatian kag pagkawasaag sang kadunaan

sang ako ang makalabay, sa higad sang baybay
akon nasiplatan basura gakapay kapay
kung ikumpara ta sa tawo  daw sa naga hi
kaangay sang mga Ms. Universe, nga nagaki- ay ki- ay.

ako ang naglungo lungo sa akon nga nakit an
sa pihak nga bahin, ginliso ko ang akon panan- awan
kagulangan naman ang nadakpan sining akon kalimutaw
daw sa indi mu na matawag nga kasiutan bangud husto na ka sinaw

Nagligad lamang nga Agosto , Miss Universe ang ginhiwat
Sabat sang lin- ay nga si Venus Raj, masami ginaliwat liwat
Major major niya nga sabat, konektado sa tanan nga butang
gani subong hatagan ko ini koneksyon sa aton ginahambalan

major major ta nga palaligban sa sining Dutang Ginakahamut an
amu ang pagka iresponsable sang mga nagapuyo nga  katawhan
ilabi na sa mga kaangay ko nga mga pamatan- on
paugtas ang obra sa aga, sa udto kag amu man sa hapon

ining sugilanon ginapahanungod ko sa mga lamharon
pagapaat-hagan ta kamu sa sini nga tini- on
pamati anay sa akon, pahigad ang PSP kag ang cellphone
ihanda ang inyo dulunggan ilabi na ang kaugalingon


nagligad lamang nga mga tinuig aton nga nasaksihan
isa ka makasiligni nga hitabo ang aton nadangtan
sang maghugaas ang bagyo nga ginhingadlan nga Frank
nabutang sa ital- ital ang kahimtangan sang aton Dutang Puluy- an

sa subong naman nga tinion mga kaabyanan
nagahari ang Dengue sa syudad nga ginakahamut an
bangud sining mga lamok nga nagapanghalit sa aton panglawason
nga gikan sa mga mahigko nga ugsaran nga ginasayuhan naton.

Ano bala ang gintunaan sining mga kalamidad
di bala, ang pagkalipat sang aton responsibilidad?
kaangay sang paghaboy sining aton nga mga basura
numero uno nga gintunaan sang aton nga problema

sa kada putos sang mga pagkaon nga inyo ginalapta
makapapugong na ina sa ginailigan ka tubig mga pinalangga
kag kung pangitlugan ina sang lamok nga aedes aegypti
piho gid, migo , miga,sakam sakam mo gid ang balatian nga Dengue

dugangan ko pa gid ina nga panaysayon
kung sa iligan sang tubig , basura ang magsupon
gulpi gani bumagyo, mabaha gid sa gilayon
basi makahimu kita arko kaangay sang ginhimu ni Noah sadto nga tini-on

nagalapnag naman subong ang pagpaupas sang damang
bata, tigulang gapanuhot suhot sa mga kagulangan
gilayon manghangkat agud damang pagapustahan
hala sige, hugyaw, singgit tiyabaw kag kung mapyerde gani black eye ang madag-an

mga pinalangga ako ang may igabahin
isa ka prinsipyo gikan sa akon nga kasing kasing
sa aton kaaraydan, kita ang magkaptanay
bangud wala may makalutus kun kita ang gabuligay

sa baylo nga PSP, Cellphone,kag computer ang atubangon
gwa sa ugsaran buligi si nanay kag si lola sa pagpananom
makapapugong pa sa baha,makahatag sang oxygen kag handong ining kakahuyan
nga sa pilang adlaw makahatag sa aton bunga, kahoy, makapabugnaw pa sa mata kun himutaran


sa baylo nga magpanuhot suhot sa pagpanamang
suhuton naton ang kahigaran sang aton nga ugsaran
Himuon ta ini nga pagpaliwa liwa ukon libangan
naglimpyo na ang palibot ikaw pa ang nabalhasan
ah sa inyo ihibalo ang balhas maayo sa kalawasan

kanugon sining kagwapo kun mahigko ang aton palibot
kanugon ang kwarta sang ginikanan kun may balatian nga nagadukot
gani di pa ulihi ang tanan mga kaabyanan
kita ang maghugpong para sa ikaayong lawas naton tanan

hasta na lang diri ang akon nga panaysayon
kabay nga nagtudok ini sa inyo nga taguiposoon
apang ginahingyo ko nga kamu ang magyuhom
bangud madasig magtigulang, ang masami nagakurisong

No comments:

Post a Comment